Sri Lanka

Jedna od mojih životnih odluka koje sam donijela prije nekoliko godina je i ta da svake godine sebi priuštim jedno duže putovanje i poneko kratko. Smisao takvih putovanja jest da upoznam to mjesto, ljude, način života, da steknem neka iskustva koja mogu oplemeniti moj život, naučiti me vladati strahovima i predrasudama. Nakon Indije koja je bila moje vatreno krštenje u svakom smislu, moja želja je bila posjetiti Sri Lanku. Moram priznati da nisam tip osobe koji baš pomno planira svaki detalj putovanja nego dopuštam da me ponekad putovanje samo nosi i da odluke donosim u trenutku. Osim toga, oduvijek sam htjela barem jednom preskočiti predblagdansko i blagdansko ludilo uoči Božića i Nove godine. Svake godine u to vrijeme potrošim za jedno lijepo putovanje a ubijem se od posla ,kuhanja i čišćenja. Kartu sam kupila dobrih 6 mjeseci prije , tako da nije bilo “ joj ne mogu sada, iskrsnulo mi je nešto” . Srećom ,imam prijateljicu koja je uvijek raspoložena za putovanja.

Kad vadite vizu za Sri Lanku, on line, viza vrijedi 30 dana. U trenutku kada smo kupovali avionske karte to nismo znali jer je naš boravak od 40 dana bio uvjetovan avionskim kartama. Prva dva noćenja smo provele u Nagombo, mali gradić svega 5 km udaljen od aerodroma, to nam se činilo kao dobra lokacija za odmoriti se od puta i za napraviti plan. Odmah sljedeći dan smo išle autobusom za Colombo ,u njihov ”migration office ” kako bi produžili vizu i skinuli taj problem. Izgubili smo cijeli dan za njihovu nelogičnu birokraciju,ali smo obavile ,to nas je koštalo 20 eura ,pojedinačno. Colombo je užasno velik grad cca 4 milijuna ljudi ,kaotičnog prometa, velike vrućine i vlage, jedva smo čekale pobjeći iz njega i ostaviti ga za malo detaljnije razgledavanje na kraju našeg putovanja.

Kandy (3 noćenja)
To je drugi po veličini grad u Sri Lanki , smješten u samom središtu Sri Lanke na nadmorskoj visini od 500 metara. Putovali smo lokalnim autobusom. Putovanje lokalnim autobusom je uvijek priča za sebe ali bez putovanja takvim prijevozom kao da niste ni bili u Sri Lanki. Prenapučenost autobusa je sasvim normalna stvar, stoji se na nogama dok se mjesto ne ukaže, a dogodi se i to. Vjerojatno će neki od putnika zuriti u vas jer je njima to interesantno, putem će te slušati njihove zabavne hitove i to vrlo glasno da bi nadjačalo buku prometa, trubljenja i samog autobusa. Ako imate sreće da upadnete u “luksuzni “autobus tamo možete slušati i gledati glazbene spotove njihovih zvijezda na video  ekranu. Autobusi su uz vlak, najjeftiniji prijevoz, nema dugih čekanja jer stalno voze . Kad smo stigli u Kandy , odmah pri izlasku smo začuli ” Hy,how you doing? You need tuk-tuk?” To je nešto na što se morate priviknuti i što nakon nekog vremena stvarno ide na živce. Ako im se obratite sa smiješkom i pristojnošću kao ja, nadrapali  ste jer ih se nećete tako lako riješiti. Nema te cijene koji oni ponude a moja prijateljica ne skine za 75%. Morate shvatiti da to nije za bez veze,ipak smo mi morale odraditi 40 dana i svaki euro nam je bio bitan. Ona je u cjenkanju maherica ,ja još nisam dostigla njen nivo ,vjerojatno nikad i neću. Smjestili smo se u jedan manji hotel u samom centru ,što mu je bila jedina prednost jer nam je sve bilo blizu, restorani, dućani, autobusna stanica kao i željeznička stanica. Sobe su bile uredne ali precijenjene za ono što nude, pa smo se i tu uspjele skinuti cijenu jer za te novce ima daleko boljeg i kvalitetnijeg smještaja na puno ljepšim lokacijama.  U samom gradu imate mnogo mjesta za posjetiti ,od hrama ,jezera, botaničkog vrta i prekrasne park-šume.

.Kandy je mjesto iz kojeg idete na izlete i posjećujete neke od okolnih važnih znamenitosti kao što je Sigiriya ,brdo visine 200 metara u blizini grada DAMBULLA. Opet smo išle lokalnim autobusom ,trebalo nam je oko 3 sata do Sigiriye . Ulaznica za nas strance je 30 $ ili 5000 SLR . Odmah čim dođete do ulaza ,gdje možete kupiti karte, otići na wc, osvježiti se vodom, na vas će navaliti privatni vodiči koji vam garantiraju brži pristup vrhu jer su gužve velike, i tu radost će vam naplatiti 25 $ a zapravo će vas odvesti jednim sporednim putem, na polovinu brda ,a dalje se morate probijati sami. Mi smo skužile da tim putem vode neke turiste pa smo same krenuli za njima i došle na pola visine brda, bez troška. Dalje smo se uspinjale same ,zadanim uskim putem i željeznim kružnim stepenicama. Ja se inače bojim visina, i te uske kružne stepenice mi nisu bile niti malo simpatične, ali prebrodila sam strahove, jer doći do SIGIRIYE, a ne popeti se, bila bi totalna glupost. Nakon toga dolazite na jednu razinu gdje možete predahnuti a onda stepenicama do vrha nekih 70 metara. Na samom vrhu, pogled je veličanstven. Spuštanje je meni najgori dio,jer od samog pogleda i visine mi dođe muka,ali i to sam pregrmjela. Bio je to jedan odličan trening kako fizički tako i psihički.

Nakon toga smo otišle u DAMBULLU,grad udaljen nekih 10 minuta ,posjetiti poznati Cave tample i Golden tample a onda nazad u Kandy. Minneriya National Park SAFARI i razgledanje slonova nam je bilo usput ali nismo imali više vremena. Sutra dan je bio plan da odemo na SAFARI ,ali smo odustali( gledat ćemo slonove u Africi) jer smo imale ponudu otići do NUWARA ELIYA. Imale smo priliku taj cijeli dio prijeći autom po cesti koja se stalno penje u prekrasne prirodne pejzaže, razgledati plantaže čaja, okusiti čajeve, vidjeti tvornicu čajeva, prekrasni LOVERS Leap WATERFALL , jezero, botanički vrt….Sljedeći dan smo se rano probudile i krenule na željezničku stanicu ,kupiti karte za vlak koji vozi za ELLU , to je zasigurno najpoznatiji vlak s kojim se baš svi turisti žele voziti. Karte za vlak 1 klasa se kupuju on line i to unaprijed po mjesec dana i više, stoga ako želite sjediti u 1 klasi, učinite to na vrijeme. 2 i 3 klasu možete kupiti neposredno prije polaska ali problem je taj što nema garancije da čete sjediti , a postoji mogućnost da bez obzira na kupljenu kartu u 2 klasi, završite jednostavno u 3 klasi kao mi i mnogi drugi turisti i to 6 sati putovanja na nogama. Dobra stvar je što je ekipa uvijek vesela i pričljiva pa se ubije vrijeme u upoznavanju i pričanju o svemu. Najzanimljiviji dio putovanja ,osim gledanja prirode ,jest uhvatiti mjesto na stepenicama vlaka ( na vratima) koja su uvijek otvorena uživati u pogledu i svježem zraku. A za sve ostalo ,tu su ruksaci i torbe koje mogu poslužiti za odmor od stajanja.

Ella (3 noćenja)

Ella je maleni gradić smješten na 1041 m nadmorske visine, koji po meni jedan od najdražih mjesta koje sam vidjela u Sri Lanki. Plan nam je bio ostati 3 dana ali ja bih mogla tu biti i 10 dana bez problema. Priroda i vegetacija su jednostavno ,fantastični. Za one koje vole aktivni odmor u prirodi, sa šetnjama,penjanjem i planinarenjem, nema ništa bolje. Po danu su temperature do 30 .c uz veliku vlagu,a po noći je dosta hladnije i ugodnije za spavanje. Mjesto je puno finih restorana, dućana, suvenirnica i lijepih barova. Sve je tu podređeno turistima. Okolo samog gradića postoje lokacije s predivnim smještajem ,od privatnih apartmana, bungalova i mini hotela za one dubljeg džepa. Mi smo imali pristojan smještaj u samom mjestu, soba s doručkom i terasom. Malo dalje od našeg smještaja je put do Adamovog zuba, Adams peak…s kojeg se pruža predivan pogled na Ellas rock, i cijelu dolinu. Mjesto za sjesti i provesti vrijeme sa samim sobom u miru i tišini . Drugi dan smo otišli na Ella’s rock. To je malo zahtjevniji izlet jer imao sve skupa oko 10 km šetnje po pruzi i penjanja po brdu ,kroz gustu tropsku šumu. Ali pogled je zaista vrijedan tog puta. Prošli smo kraj nekih malih riječnih slapova ali nismo se okupali, iako je bilo turista koji su se kupali.
Ako posjetite Sri Lanku, ovo mjesto nemojte zaobići.

Galle ( 3 noćenja)

Galle je gradić na samom jugu Sri Lanke , mješavina britanske, portugalske i nizozemske kulture. Smještaj smo našle u samom centru starog grada, što nam je bilo super, jer tu su svi kafići, barovi, Restorani, mali hoteli i privatni smještaj ,razni dućani i suvenirnice kao i sve znamenitosti koje možete jednostavno obići šetajući se. Ima poseban šarm i atmosferu . Idealan je za obavljanje šopinga .

Unawatuna (2 noćenja)

To je plaža koju svi preporučuju za posjetiti ali osobno, ja sam bila najmanje impresionirana tom plažom od svih plaža koje smo posjetili . Jako puno turista, najviše Rusa. Samo mjesto ima nekoliko zgodnih restorana i barova ,od kojih svakako izdvajam restoran BEDSPACE KITCHEN ,super hrana, super mjesto i uvijek je gužva. I naš omiljeni caffe Le Café Français Bakery & Boutique. Također ,postoji Jungle beach ,nekih 5 km vožnje od centra Unawatune ,može se ići s tuk-tuk ili brodom s plaže Unawatuna. Jungle beach, je malena plaža, gleda na Galle , odmah sam primijetila smeće koje odlažu tik uz plažu, tako da ima i majmuna i nije me nešto posebno oduševila.

Mirissa beach (5 noćenja)

Od svih razvikanih turističkih plaža, ona mi je najljepša. Duga kilometarska plaža na kojoj je jedan hotel  i barovi. Po danu je puno ležaljki za sunčanje, mnogo surfera , ali po noći se pretvara u glavno mjesto za izlaske i šetnje. Na samom kraju plaže , iza malog otočića , šetajući stignete do restorana na maloj plaži “PAPA MANGO” , gdje je hrana tradicionalna domaća, tu smo jeli najbolji Burger od jastoga s pogledom na čarobni zalazak sunca. Imale smo smještaj na samoj plaži što se pokazalo kao loš potez jer je svaku večer negdje oko nas bio PARTY , pa se nije moglo spavati do 04 sata ujutro. Moja preporuka jest da se uzme smještaj dalje od plaže jer je puno mirnije. Samo mjesto nudi mnogo dućana i restorana koji su mnogo jeftiniji od onih uz samu plažu.

Tallalla beach ( 6 noćenja)

Moja najdraža plaža za odmaranje. Tu smo našli povoljni i lijepi smještaj u privatnoj kući s doručkom i terasom, svega 100 metara od plaže u mirnom i zelenom okruženju. Plaža je duga 1 km, na cijeloj plaži postoje 3 restorana -bara, jedan mali hotelski resort, i što je najvažnije , malo ljudi. Nema noćnog života ,što nam je odgovaralo nakon Mirrise beach , koja je jako bučna.

Tangalle beach (izlet)

Ova plaža je smještena u mjestu Tangalle, posebna je po tome što je dio gradića uz plažu,totalno sređen za turiste pa tu ima jako puno lijepih restorana i barova. Odmah na izlasku iz tog turističkog dijela, ulazite u sami grad, gdje imate sve ostale sadržaje. Plaža je baš dugačka i nepregledna pa na njoj možete naći kutak za osamu iako ima mnogo turista.

Hiriketiya beach (izlet)

Jedan dan smo nakon dosađivanja na Tallala beach, odlučile otići na Hiriketiya beach, trebalo nam je nekih 20 minuta autobusom  do  grada Dikwella  i još kilometar šetnje do same plaže. Plaža je mala , tako da je zapravo bila gužva, ima nekoliko barova uz samu plažu , kao i nekoliko finih europskih barova  sa europskim cijenama pića i hrane. Primjetila sam dosta Britanaca na toj plaži ,uglavnom mlađe populacije, tako da pretpostavljam da je i noćni život živahniji nego na drugim mjestima. Plaža je u samom zaljevu, tako da nema velikih valova i lijepa je za kupanje.

Hikaduwa ( 3 noćenja)

Tu smo imali baš lijepi smještaj, cijeli život se vodi na glavnoj cesti ,pa je dosta bučno kad sjednete na kavu ili u restoran. Naravno, imate i ugostiteljsku ponudu na plaži koja nije loša, pregršt barova i restorana za noćni život. Lijepa i dugačka plaža daje mogućnost za ugodne šetnje uz more.

Bentota (6 noćenja)

Na samoj sredini zapadne obale,između Galle i Colomba, ovo mjesto je bilo pretposljednje mjesto prije završetka našeg putovanja. Bentota ima prekrasnu dugačku plažu od 2-3 km. Uz samu plažu nalaze se hotelski resorti. Nema puno turista po plaži jer dosta puše i valovi su na ovoj strani malo veći. Također sam primijetila da ova zapadna strana nekako ima manje sunca od istočne strane Sri Lanke. More je svugdje iste temperature oko 26-27.c i to je zbog blizine ekvatora. Ovdje smo bili na najskupljoj večeri ,u talijanskom restoranu koji je zbilja fenomenalan, vrlo lijepo uređen, na samoj plaži, ugodan s vrhunskom poslugom. Nakon silne riže i Sri Lanka hrane , zaželite smo se lazanja. Bentota ima jako puno hotela i resorta za odmor uz more ali Bentota ima rijeku i lagunu , pa tu ima svakojakih aktivnosti za one koji vole skijanje na vodi, vožnja skuterima ili panoramsko razgledavanje brodićima.  U Bentoti smo prvi put imale iskustvo sjedenja u restoranu uz kojeg prolazi pruga i vlak . Naime željeznička  pruga cijelim dijelom te obale prolazi tik uz mora i plaže ,sve do Colomba.

Colombo ( 3 noćenja)

Zadnje 3 noći odlučile smo otići u jedan od najboljih hotela u Colombo, za sve one novce koje smo uštedjele krvavo cjenkajući se za svaku rupiju protekli dana našeg putovanja i završiti ga u velikom stilu kupajući se u bazenu s vodom, daleko od pijeska koji nam je ušao pod kožu, spavajući svaka na svom king size krevetu, konačno u bijelim plahtama ,na mekanim jastucima , bijelim ručnicima ( ovo nema veze s ljubavlju prema Hajduku) i kontinental  doručkom s najfinijim pecivom. Trebalo nam je! Zaslužile smo. U sklopu hotela imale smo sve sadržaje, šoping centar,barove, restorane, SPA centar, tako da nismo imale želju niti izači po gradu. Hotel je za svaku preporuku i savršen za završetak putovanja. Zbilja smo guštale!

Ako idete na kratki period od 2 tjedna u SRI LANKU ,onda čete vidjeti nešto od ovoga  u kraćoj verziji i naravno bržoj. Također ,ako idete u neki od stvarno prekrasnih resorta , tamo nećete okusiti pravu Sri Lanku ali čete se odmoriti . Meni je 3 dana resorta sasvim dovoljno, sve poslije toga mi je dosadno i svi su mi ti resorti isti,ma gdje bili. Autobusi i vlakovi koji zbilja idu vrlo često, bez dužih čekanja, je najjeftiniji prijevoz . U autobusima smo bile najčešće i prošli svakojaka iskustva. Recimo, ne bih vam preporučila da sjednete u prvi red ,odmah iza vozača, jer konstantno trube dok voze ( to im je najnormalnije) , voze autobus kao formulu 1, pretiču rikše i automobile kao da se vozi u 3 trake, možete gledati kako vam drugi autobusi, kamioni, automobili, dolaze u susret na par centimetara od našeg autobusa ( držala sam se čvrsto za neku šipku i urezala sve nokte u ruku) ali nekim čudom, nema sudara i svi znaju kako se skloniti. Nekoliko puta su nas kondukteri htjeli zavaljati za cijenu karte ,pa bi nam odlijepili neku suludu cifru , jer čim vide turiste i k tome ako ste bijelac, odmah vas bezobrazno krenu derati za novce. Jednom nas je izbacilo iz autobusa jer se moja prijateljica suprotstavila toj krađi ali nije nam bilo žao, vratio nam je sav novac, a mi smo ušle u drugi autobus. Usluga u restoranima im je jako spora i na to se pripremite. Ponekad jelo čekamo po sat vremena, nekada zaborave uopće da ste naručili hranu. Ako puno komplicirate oko narudžbe, vjerojatno ćete dobiti nešto što niste naručili. Ja sam bila zadužena za kontroliranje računa i u 90% slučajeva , račun je bio netočan. Ili je dodana količina koju nismo konzumirale, tipa popijemo 2 pive a zaračuna 3, ili stave jela koja nismo jeli. Jednom je konobar 3 puta nosio račun, da ga ispravi ,ali nije uspio. Na zadnjem računu nije stavio stavku deserta, nisam imala živaca više objašnjavati pa sam platila to što je donio,a prošle smo bolje jer desert nismo platile. S tuk-tukom,ili tzv.rikšama, je ista stvar,odmah vam zaračunaju 5 puta više. Mi same ponudimo cijenu za neku relaciju ,obično nas krivo pogledaju, ne pristanu na cijenu, a već za manje od minute, pojavi se neki  vozač koji pristane. Matematika je jednostavna, ima toliko rikši, da im je bolje voziti nego stajati na mjestu. Naš buđet za 38 dana , bez avionske karte koja je bila 4000 kuna , iznosio je 3600 eura, svaka po 1800 eura. Mi smo sve novce stavile u zajedničku kasu i razumno trošile . Pregovarale smo se za smještaj , kad dođete u samo mjesto, praznog smještaja ima dosta i svi su voljni spustiti cijenu. Štedjele smo i na tuk-tuk , osim što smo skidale cijenu ,dosta smo i hodale jer smo zadale sebi cilj da moramo svaki dan hodati 10 km. Njihove prometnice nemaju pješačkog kolnika, osobno nisam voljela hodati po cesti, jer  je prometno i moraš  stalno paziti jer svi voze kao blesavi. U tim situacijama bi uzele tuk-tuk, ali bi onda  nadoknadile i hodale po plaži. Što se tiče hrane i pića, tu nismo štedjele, jele smo što smo htjele , doručak bi imale u smještaju , a išle smo samo na večeru , u međuvremenu bi bile na voću. Negdje smo imale super smještaj a ponekad malo lošiji , ali jedino bitno nam je bilo da je uredno i čisto.